top of page

Zo werk ik

Goede copywriters schrijven alles.

Bullshit.

Goede copywriters hebben een specialisme.

Voor mij is dat Brand Copy & Content Copy.

Het liefst voor duurzame merken in Food & Outdoor.

Is dat waar je naar op zoek bent?

Nice!

Love is in the air.

Brand Copy

Brand copy schetst je complete merkidentiteit, zonder een woord te veel te zeggen. Drie kernteksten zijn daarin absoluut bepalend. Ze vormen de fundering waar je de rest van je copy op doorbouwt.

​

Samen vertellen ze extreem krachtig waar je voor staat en wat je wilt bereiken. Ze zijn een creatieve inspiratiebron voor je team en bieden strategische houvast bij cruciale beslissingen. Zorg dus, als je organisatie je lief is, dat deze drie staan als een huis.

​

Dit drietal essentiële teksten is zo met elkaar verweven, dat je ze als pakket afneemt. In dit werkproces ga je samen met mij de diepte in, om de ziel van je merk te vertalen naar precies de juiste woorden.

1

Merkmanifest

Meeslepend en inspirerend merkverhaal dat exact verwoordt waarom je organisatie bestaat. Waar sta je voor, welk probleem los je op en wat maakt jou daar zo uniek in? Een treffend manifest (brand story) is de emotionele ruggengraat van je merkidentiteit.​

Lengte: 3 à 4 alinea's

2

Missie

Als je wilt dat anderen zich bij je aansluiten, zal je ze moeten motiveren. Het maakt niet uit of je straten groener, hamburgers plantaardiger of fietsen sneller maakt. Zolang je maar uitlegt waaróm je daar elke dag je bed voor uitkomt. Dat is jouw Purpose.​

​​

​

Lengte: 1 zin

3

Pay-off

Je pay-off is een vlijmscherpe merkbelofte. Een goeie doet minimaal één mondhoek opkrullen. In combinatie met je merknaam wordt direct duidelijk welke geniale dienst je aanbiedt. Je maakt jezelf onweerstaanbaar, en je doelgroep weerloos.

​​

​

Lengte: 1 tot 6 woorden

Zo werkt Brand Copy:

  • 5 vragen per mail

  • 3 interviews met de oprichter + 2 anderen op de locatie waar het gebeurt

  • Online workshop met het MT

  • 2 feedback rondes

  • Finale versie van je merkmanifest, missie en pay-off

Totale duur:

3 weken

​Investering:

€ 3250

Content Copy

Staat je merkidentiteit als een huis?

En wil je die krachtige woorden doorvertalen naar rake content?

Let's go.

1

Webcopy

Een goede website bestaat sowieso uit een heldere homepage en een missiegedreven over-ons. Denk daarnaast aan een inspirerende werkenbij-pagina, een productoverzicht en een setje teasende testimonials.

Geschreven in jouw stem, afgestemd op de doelgroep en met exact de juiste keywords.

Zo werkt 't:
  • Samen kijken wat NU nodig is

  • Copy op maat, offerte op maat

  • Gemiddelde pagina 500,-

2

SEO-artikel

Om je te positioneren als de absolute expert en autoriteit binnen je vakgebied, is waardevolle content onmisbaar. Maar als je er zelf geen mensen voor hebt, wie schrijft die artikelen, blogs en whitepapers dan? Je raadt het al. En dan optimaliseer ik ze ook nog voor SEO, zodat je lekker scoort in de zoekresultaten.​

Zo werkt 't:
  • Elke 2 weken een artikel van circa 1200 woorden

  • 2.750 per kwartaal

3

Nieuwsbrief

Een betrokken community kan je merk een enorme boost geven. Je wilt dat mensen aan je denken, je sympathiek vinden, over je praten. By far de beste manier om binnen te komen bij je doelgroep is via socials en je nieuwsbrief. De onderwerpen weet jij, ik help je daar een constante stroom interessante content van te maken.

Zo werkt 't:
  • Elke maand 1x nieuwsbrief en 4x LinkedIn post

  • 2.450 per kwartaal

Custom Copy

Jij bent natuurlijk speciaal.

Je wilt andere teksten dan hierboven staan. 

Snap ik helemaal.

Geen stress, ik schrijf elke soort tekst. Zolang we maar bij elkaar passen.

En je me 90 euro per uur betaalt. Eks de beeteewee.

Contact

Meteen even kennismaken?

 

​Stuur me een mailtje, connect op LinkedIn of...

bel me lekker oldskool.

  • LinkedIn

Vincent van Olphen | Vintext

Creative Copywriting

IMG-20250122-WA0005.jpg

Copyright & Copywrite by Vintext © 2025

bottom of page